2011-02-12

Lördags bakning.

Tro det eller ej men idag har det bakats! Har inte bakat något komplicerat sedan högstadiets hushållslektioner så förväntningarna var inte särskilt höga. Ikväll ska det bli filmkväll med syster min som har födelsedag på måndag så jag passade på att överraska henne med 'Veganska choklad cupcakes med lime frosting'. Utseendet blev riktit snyggt vilket bilderna också bevisar, smaken är ännu outforskad. Efter bakningen lyste solen perfekt in genom fönstret på en bukett tulpaner som jag passade på att knäppa några bilder av.
Har inte särskilt stor erfarenhet av att fota mat. Huvudsakligen har det begränsats till dokumentering av restaurangmat och ölstop men kanske det skulle vara något att fortsätta med i framtiden?
Canon 100L Macro ISO 200 1/13 f/6.3
Canon 100L Macro ISO 200 1/15 f/6.3

Canon 100L Macro ISO 400 1/20 f/6.3

Canon 100L Macro ISO 200 1/250 f/5.0

Canon 100L Macro ISO 200 1/250 f/4.5

2 kommentarer:

  1. Otroligt vackra foton du tagit... MIn favorit var i förra inlägget under fågelbilden. Får jag länka så att man kommer in till din fotoblogg från min sida. Skulle gärna göra det med ett foto...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Tack så mycke!
    Länkning är det fritt fram för! :)

    SvaraRadera